Dette er nordmenns netthandelsvaner akkurat nå!
Nok en gang har Nets sluppet årsrapporten som gir oss komplett innsyn i nordmenns handlevaner på nett. Korona har hatt en signifikant innvirkning på måten vi handler på, og ikke minst på hvilke type varer vi klikker oss hjem. I løpet av 2020 har vi handlet for svimlende 156 milliarder kroner, og kjøp av fysiske varer har gått opp betraktelig. Rapporten inneholder informasjon om hvilke type varer vi kjøper, hvilke betalingsmetoder vi foretrekker, og hvor viktig effektiv hjemlevering har blitt for oss. Vi har tatt en prat med salgssjef i Nets, Ardalan Fadai, om hva du som netthandelsaktør bør vite om norske kosumenter på nett akkurat nå!
Hør praten på 30 minutter om nordmenns handlevaner i 2021*
Nysgerrige på noen av rapportens høydepunkter?
- I 2020 handlet vi på nett for mer enn 156 milliarder norske kroner.
- To av ti nordmenn forteller at de handler oftere på nett i dag sammenlignet med før koronapandemien inntraff.
- Mens forbruket på reiser og billetter falt, skjøt kjøp av fysiske varer i været, og doblet seg fra 2019.
- I sum utgjorde de fysiske varekjøpene rekordhøye 84,8 milliarder kroner.
- Vipps tar for første gang igjen PayPal og faktura som den mest brukte betalingsmetode ved kjøp på nett.
- 25 % sier at de ville handlet mer på nett hvis de slapp å taste inn kortopplysningene sine.
- I likhet med 2018 og 2019 troner fremdeles Kina øverst over landene nordmenn flest velger å handle fra.
Andre artikler du kanskje vil like
ALT BEGYNNER MED VALG AV RIKTIG NETTHANDELSPLATTFORM
Vi er kjent for å snakke forretning, ikke teknologi, med våre kunder. Etter en samtale med Gurusoft, eller en av våre mange kunder, vil dere se nye muligheter for digitalisering og økt konkurransekraft i deres verdikjede.
Brukerdrevet produktutvikling med kort vei mellom kunde, support og utvikler gir oss en unik mulighet til å utvikle brukervennlige og tidsbesparende bransjeløsninger.
Fagkunnskap og innovasjon, med tilhold i netthandelsbyen Sandefjord tar vi pulsen på netthandelen hver dag. Vi brenner for vårt fag, våre produkter og suksess for våre kunder!