Ravns Garage har siden 1993 jobbet systematisk med digitalisering av sin kunnskap og erfaring fra service og reparasjon av båtmotorer. I startfasen ble jobben gjort på fysiske lister, før de etterhvert gikk over til elektronisk registrering i regneark. De avanserte videre til bruk av relasjonsdatabaser ved hjelp av Microsoft Access, før de opererte med dagens løsning i SAP Business One. Selv om digitaliseringen var viktig for Ravns Garage, manglet de en netthandelsløsning.
Prosjektet:
-
B2B og B2C handel
-
Integrasjon mot SAP Business One
Ravns Garage har fått levert en skreddersydd netthandelsløsning fra Gurusoft. Løsningen er helt unik, med over 30 000 linjer og flere hundre tusen unike koblinger av informasjon. Ravns Garage har også fått spesialutviklet en integrasjon mot en ekstern tilbyder av OEM kataloger i USA, for å kunne gi sluttbrukeren en enkel navigasjon i nettbutikken. Kjøp av netthandelsløsningen betalte seg på under 2 år, mot budsjetterte 5 år, og har vært veldig lønnsom for båtmotorverkstedet. En stor prosentandel av all handel går i dag via nettbutikken.
Kommentar fra Ravns Garage:
“Gurusofts kundeservice er helt super, de fikser det som ikke fungerer raskt og enkelt.”
Sjekk ut deres nettbutikk her: https://www.ravnsgarage.no/