Skip to main content
Til toppen

Ny nettbutikk for Scanasia med fokus på design

 

Scanasia er en nettbutikk for B2B bedrifter. De spesialiserer seg i import og distribusjon av høykvalitets tørrvarer, ferskvarer, frysevarer og non-food produkter fra Asia, og leverer eksklusive smaker til bedrifter som ønsker å berike sitt sortiment med autentiske og unike produkter.

Se siden til Scanasia her

 


Overordnet utseende 

For oss er det viktig at nettbutikkene vi leverer har et pent overordnet utseende.

 

Dette er noe av det vi setter høyt på listen:

  • Nettbutikken skal ha tydelige overskrifter og underoverskrifter.
  • Bruk av whitespace (tomrom) for å skape harmoni og balanse på siden.
  • Bildene som kunden leverer skal vi vise frem på best mulig måte.
  • Enkle grid systemer i nettbutikken som skaper en enkel oversikt over produktene.
  • Visuelle effekter og animasjoner i nettbutikken som gir liv til nettbutikken.
  • Tema og stemning har også vært viktig i nettbutikken med tanke på farger, logo, skrifttype og generelt gjenkjennelige elementer.

Gode samarbeid gir gode resultater

Jeg er veldig fornøyd! Samaerbeid er nøkkelordet i denne prosessen.

Ærlighet, veiledning og konstruktiv kritikk er noe jeg setter pris på fra prosjektlederen som har hatt hånd om prosjektet. Jeg fikk også hjelp til markedsføring og god opplæring for en som er ny innen netthandel.

Sluttresultatet ble mye bedre enn det jeg hadde sett for meg i starten. Løsningen fikk produktene mine til å se veldig bra ut, og alle tilleggsfunksjonene til Gurusoft bidro til å gi et veldig fint sluttresultat.

Jeg sitter igjen med en veldig god følelse nå som prosjektet nærmer seg slutten."

- Linn Ngyuen - Scanasia

 

Fokus på produkter

Vi forbedret produktbeskrivelsene ved å legge til mer utfyllende informasjon. Vi la også stor vekt på å bruke høykvalitetsbilder for å få produktene til å se best mulig ut i nettbutikken.

Alt innhold er også blitt oversatt for å sikre at alle brukere kan navigere og forstå siden.

 

Tilbud og nyheter

Å kunne presentere nyheter og tilbud på en enkel og brukervennlig måte var en prioritet for oss. Vi implementerte tilleggsfunksjoner for å oppfylle kundens ønske om dette. Noe som fikk produktene virkelig til å poppe på siden. 

Fargebruk 

Fargebruk er en viktig del av å bygge opp en god nettbutikk. Derfor var det fokus på å holde nettsiden til Scanasia ren og enkel når det gjaldt farger. Målet var å skape en nettbutikk hvor det er enkelt å se tilbud, kategorier, nye produkter, samtidig som den holder seg til merkevarens farger og hvor logoen spiller en viktig rolle i dette.

 

Magnus Stensager
Prosjektleder

magnus@gurusoft.no

 

 

Driver du også en B2B-nettbutikk med optimaliseringsbehov? 

Gurusoft som leverandør av nettbutikkløsning er spesielt godt egnet for B2B-aktører med tidvise unike - og ofte komplekse behov. Vi driver brukerdrevet produktutvikling, og sammen med kundene våre finner vi løsninger som optimaliserer handleprosessen i nettbutikken. 


Ta kontakt med oss i dag for en demo av løsningen vår. 

 

Lenker
Min side