Implementeringen av ny nettbutikkløsning
Behovet var stort for å få på plass en nettbutikkløsning som kunne levere bra på brukervennlighet og teknisk kapasitet for å møte dagens krav. Det var nødvendig for kunden-Voksne for Barn med en oppgradering for å imøtekomme både privat- og bedriftskunders behov på en sømløs måte.
Bedriften var nå på jakt etter en passende løsning og det var flere alternativer som ble vurdert. Men det å kunne møte kravene til begge kundesegmentene var det som virkelig skilte Gurusoft ut fra mengden. Den visuelle fremstillingen var en avgjørende faktor, men det var også den robuste programvaren som tilfredsstilte de tekniske kravene. Der stiller Gurusoft sterkt.
Hvordan oppnå suksess med ny løsning?
Med den nye nettbutikken på plass, har brukeropplevelsen begynt å ta form. Selv om det fortsatt er tidlig å måle konkrete resultater, har overgangen vært jevn, og tilbakemeldingene fra eksisterende kunder har vært positive.
Spesielt gledelig har det vært å merke at klager på fraktkostnader har avtatt, takket være implementeringen av fri frakt over et bestemt beløp.
I tillegg til hovedløsningen har Voksne for Barn også tatt i bruk tilleggsproduktet "Tilgangskontroll".
"Tilgangskontroll" er brukt i nettbutikken for å kunne styre tilgang til produkter og innhold.
Mens det fortsatt er tidlig å måle suksessen i konkrete tall, har den nye nettbutikken allerede begynt å fungere som en plattform for ulike initiativer internt i organisasjonen. Med planer om ytterligere utvidelser, inkludert medlemsverving og profilering, ser fremtiden lys ut for nettbutikken.
Det er flere ting som jeg nå etter lansering ser at jeg kunne/burde vært mer observant på. Det er ikke så lett å ha den totale oversikten i den store prosessen som en ny nettbutikk er. I begynnelsen av en slik prosess, er det heller ikke lett å se for seg prosessen med framdrift, og hva de forskjellige komponentene betyr, da tenker jeg målt i tid og verdi.
Det som er viktig er å tenke grundig igjennom de spørsmålene som blir stilt fra leverandør, altså Gurosoft, ved det første møtet. Det som blir bestemt her er slik det blir. Det kan selvsagt endres seinere, men det vil forsinke lanseringen. Det ble litt krevende i overgangen mellom test og produksjonsutgave, slet litt med å skille de fra hverandre når det gjaldt å finne riktig utgave pålogging.
Basecamp er det også viktig å ha kontroll på, også her er det ting fra både test og produksjon. Så det ble litt krevede å manøvrere seg i dette. Kanskje ville det vært enklere dersom jeg hadde jobbet 100 % med nettbutikken, men jeg har flere oppgaver i organisasjonen, som jeg veksler mellom. En ting jeg slet med var testingen, jeg hadde ikke fått med meg helt hvordan dette gjøres. Det ble litt att og fram mellom meg og Gurusoft.
Samarbeidet med Gurusoft har ikke vært uten utfordringer. Overgangen mellom test- og produksjonsmiljøet var krevende, og det tok tid å navigere i systemet. Testingen av løsningen var også en læringsprosess, men gjennom tett samarbeid med Gurusofts supportteam, ble hindringer overkommet.
Samlet sett, vil jeg anbefale Gurusoft til andre bedrifter.
Jeg er veldig fornøyd med programvaren. Gurusoft har også en veldig god kundesupport, med dyktige, forståelsesfulle og serviceinnstilte supportere. Nå høres det nesten ut som jeg er ansatt i Gurosoft, men det er jeg altså ikke.
Til deg som velger Gurusoft som din nye programvare, lykke til og gled deg!
- Toralv Kvalvik
Voksne for Barn
Hva mener kunden om samarbeidet og prosessen?
Vi hjelper deg med å bygge en vellykket nettbutikk!
Sammen har vi i Gurusoft troen på at vi kan skape en vellykket nettbutikk for din bedrift. Du kjenner kundene, og vi vet hvilke systemer som passer for din bedrift.
Book en prat med Espen Jensen i dag for å få en GRATIS demo av hva vi kan hjelpe deg med videre.
Vi tror du kommer til å like disse innleggene