ER B2B-SELGEREN DØD?
Episode 2
«Death of B2B- Salesman»
Fremtiden kan virke dyster for bedrifter som tviholder på «utdaterte» salgsmetoder. Vi utforsker statistikkene som tilsier at fremtidens salgsavdelinger vil oppleve vesentlige endringer!
Fakta fra Forbes:
- 92% av kjøpsprosser starter med et Google søk
- Opp til 90% av kjøpsprosessen er over før man kontakter Salgsavdelingen
- 93% av kundene vil ikke prate med selgere når de har tatt en avgjørelse
- i 2020 vil 85% forvalte sine relasjoner uten å være i kontakt med mennesker!
Dødsfallet til «The B2B Salesman»:
Har uttalsen til Forbes Magazine hold i seg, eller er det en overdrivelse?
Cold-calls:
Tidstyven. Har den «gamle» salgsmetoden tålt tidens tann?
Salgsavdelingen:
Innen 2020 spås verdens salgsavdelinger å ha krympet med 30%. Hva blir alternativet?
Den moderne kunden:
Hvordan gjør vi transaksjonen personlig, samtidig som vi øker effektiviteten?
Den menneskelige kontakten:
85% av verdens kjøp og salg skal visstnok gjøres digitalt innen 2020. Hvordan kan dagens selger forberede seg?
Søkemotorene:
Hvordan forholder vi oss til at 92% av alle kjøpsprosesser starter med et søk på Google?
«Eksperten»:
Den gode konsulenten blir viktigere og viktigere for bedriften.
Den gode historien:
Hvordan sørger vi for at produktet eller tjenesten vekker de riktige følelsene hos kunden?
Den nye salgsavdelingen:
- Omfavn teknologien
- Øk effektivitet på kommunikasjon
- Del kunnskap og ideer mye enklere
- La kunder hente ut informasjon når det passer de!
- Segmenter kunder ut fra digitalbehovet
- Tettere og enklere opplæringsprosesser med kunde