Skip to main content
Til toppen

ER B2B-SELGEREN DØD?

GURUSNAKK:

Episode 2


«Death of B2B- Salesman»

Fremtiden kan virke dyster for bedrifter som tviholder på «utdaterte» salgsmetoder. Vi utforsker statistikkene som tilsier at fremtidens salgsavdelinger vil oppleve vesentlige endringer!

Fakta fra Forbes:

  • 92% av kjøpsprosser starter med et Google søk
  • Opp til 90% av kjøpsprosessen er over før man kontakter Salgsavdelingen
  • 93% av kundene vil ikke prate med selgere når de har tatt en avgjørelse
  • i 2020 vil 85% forvalte sine relasjoner uten å være i kontakt med mennesker!

Dødsfallet til «The B2B Salesman»:

Har uttalsen til Forbes Magazine hold i seg, eller er det en overdrivelse?

Cold-calls:

Tidstyven. Har den «gamle» salgsmetoden tålt tidens tann?

Salgsavdelingen:

Innen 2020 spås verdens salgsavdelinger å ha krympet med 30%. Hva blir alternativet?

Den moderne kunden:

Hvordan gjør vi transaksjonen personlig, samtidig som vi øker effektiviteten?

Den menneskelige kontakten:

85% av verdens kjøp og salg skal visstnok gjøres digitalt innen 2020. Hvordan kan dagens selger forberede seg?

Søkemotorene:

Hvordan forholder vi oss til at 92% av alle kjøpsprosesser starter med et søk på Google?

«Eksperten»:

Den gode konsulenten blir viktigere og viktigere for bedriften.

Den gode historien:

Hvordan sørger vi for at produktet eller tjenesten vekker de riktige følelsene hos kunden?

Den nye salgsavdelingen:

  • Omfavn teknologien
  • Øk effektivitet på kommunikasjon
  • Del kunnskap og ideer mye enklere
  • La kunder hente ut informasjon når det passer de!
  • Segmenter kunder ut fra digitalbehovet
  • Tettere og enklere opplæringsprosesser med kunde
Lenker
Min side