TRENDRAPPORT FOR NETTHANDEL
Episode 1
Se og følg vår YouTube-kanal her:
Abonner: https://www.youtube.com/
Trender for 2019
Hva kan vi egentlig forvente å se i netthandelsverden fremover? Helge og Espen guider oss gjennom begrepene som for ALVOR begynner å slå rot i digitaliseringen.
Digitalisering:
Ref Kjell Nordstöm «alt som kan bli digitalisert vil bli digitalisert». Selv om man kanskje er komfortabel med manuelle prosesser i egen bedrift, kan man nærmest banne på at konkurrentene dine vil hive seg på den digitale bølgen.
24/7 Syndromet:
Mobilen har skapt en ny type tilgjengelighet for oss. Det digitale verktøyet er med oss overalt. Hva betyr dette for oss som brukere og konsumenter?
«Se til Kina»:
Vi går en ny tid i møte. Da vi tidligere har fulgt den digitale bølgen fra USA, er det nå Kina som har blitt markedets mest dominante aktør hva det angår netthandel. I dag står Kina alene for 40% av den globale netthandelen, og dessuten 30% av all handel. Hva er det Kineserne gjør som er så viktig? Og hva kan vi lære av dem?
Mobile first:
Brukeropplevelsen på din netthandelside må være tilrettelagt for mobilen. Så mange som 2 av 3 besøkende vil finne sin veg til deg gjennom telefonen. Hva er egentlig viktig for deg som netthandelaktør å huske på i denne sammenheng?
«ROPO»:
Hva ligger i begrepet «Research Online Purchase Offline?», og hvorfor har det betydning for oss?
Augmented Reality:
Innsikten i produktene vi kjøper online blir viktigere og viktigere å tilrettelegge for. Konsumentene vil «prøve» produkter hjemme før de endelig gjennomfører kjøpet.
Shopping natively:
Konsumentene ønsker ikke bare å kjøpe produkter. De ønsker helhetlige og «ærlige» varer som er knyttett opp mot en følelse.
Voice Search:
De store aktørene kommer stadig med flere avanserte versjoner av «stemmesøk». Hvorfor blir dette viktigere?